De Atlas 180WSR spoorwegmachine met een zwenkradius van 2 meter is, is volledig naar de wensen en eisen van Kris Leus opgebouwd en afgeleverd. De machine is eerst in Tiel (Nederland) elektrisch voorbereid. Daarna bij Van Tetering omgebouwd naar een spoorkraan, waarna door De Bruycker-Kemp de afwerking van de machine is verzorgd. De machine is onder andere voorzien van een compleet spoorwegonderstel volgens solexsysteem met pendelbare vooras, vier banden aan de binnenzijde, vier aan buitenzijde en drie reserve wielen, railbewakingssysteem en extra verzwaard contragewicht tot 6000 kg. Op de onderwagen zijn transportogen, twee gereedschapskisten, een opbergplaats voor kettingen gemonteerd en aan beide zijden is de machine voorzien van klapstempels. Verder is de machine onder andere afgeleverd met SMP draaikantelstuk, elektrische noodpomp, automatisch centraal smeersysteem, brandblusser, EHBO-box, waterpas en een kortsluitkabel met draaiklemmen.